چهار نکته پر کردن سیلندر

از آخرین باری که این مقاله را منتشر کردم چند سال می گذرد، اما موضوع بسیار مهمی است. من کلاس های پرکننده سیلندر/ظرف مایع/سیلندر دی اکسید کربن را برای اعضای GAWDA در سراسر کشور برگزار می کنم. چهار مورد وجود دارد که من در طول کلاس های آموزشی خود بر آنها تاکید می کنم که اگر انجام شوند، واقعاً احتمال مرگ یا آسیب جدی به کارمندان و مشتریان ما کاهش می یابد.

1. تست چکش (حلقه مرده) تمام سیلندرهای فولادی.

وزارت حمل و نقل (DOT) تمام سیلندرهای فولادی تایید شده را ملزم می کند که 10 سال بین احراز صلاحیت مجدد بگذرند تا قبل از هر پر کردن، آزمایش چکش را پشت سر بگذارند. آزمایش چکش یک روش ساده است که برای چندین دهه مورد استفاده قرار گرفته است. برای انجام این آزمایش، از یک چکش توپی استفاده کنید تا به آرامی به دیواره کناری یک سیلندر خالی و بدون فشار ضربه بزنید. اگر صدای تولید شده با صدای زنگ شفاف باشد، سیلندر تمیز و بدون خوردگی است. اگر صدا ضعیف یا مرده باشد، سیلندر ممکن است خورده شده یا حاوی مواد خارجی باشد. در این صورت، سیلندر را در حالت خارج از سرویس قرار دهید و آن را بررسی کنید. (توجه داشته باشید که آزمایش چکش روی سیلندرهای آلومینیومی موثر نیست.)

من از دو خرابی سیلندر در چند سال گذشته اطلاع دارم (یکی مرگبار و یکی از دست رفته) که به احتمال زیاد اگر سیلندر آزمایش چکش داده می شد، اتفاق نمی افتاد. هر دو سیلندر در سرویس اکسیژن بودند و در هنگام پر شدن دارای آب بودند. هر دو سیلندر نیز در داخل به شدت خورده شده و در اثر 100 درصد اکسیژن و 100 درصد رطوبت، سوراخ شده بودند. هر یک از آنها در عرض دو سال پس از شکست آزمایش شده بودند. بنابراین، من در حال حاضر در طول جلسات آموزشی خود توصیه می کنم که تمام سیلندرهای فولادی قبل از پر کردن با چکش آزمایش شوند، نه فقط آنهایی که برای 10 سال تأیید شده اند.

2. بررسی کنید که می‌توانید از سوراخ‌های ایمنی سیلندرهای گاز مایع، مانند آنهایی که حاوی دی اکسید کربن و اکسید نیتروژن هستند، مشاهده کنید.

اگر یک محافظ فلزی قابل ذوب روی یک سیلندر گاز مایع نصب شود، آنگاه کسی بمبی ساخته است که منتظر انفجار است. سیلندر را بیش از حد پر کنید یا آن را در معرض دمای بالا قرار دهید – که باعث می شود سیلندر به حالت هیدرواستاتیک پر شود – و فشار حاصل می تواند سیلندر را پاره کند. اگر مشکلی در سیلندر وجود نداشته باشد، فشار خرابی می تواند تقریباً 2.5 تا 3.5 برابر فشار سرویس مهر شده باشد. بنابراین، اگر پرکننده سیلندر فقط قبل از پر کردن بررسی کند که می‌تواند از طریق سوراخ‌های روی ایمنی سیلندر ببیند یا تأیید کند که سوراخ‌ها با چیزی پر نشده‌اند، در این صورت تأیید کرده‌اند که ایمنی پشتی فلزی قابل ذوب نصب نشده است.

3. قبل از پر کردن، اطمینان حاصل کنید که یک دستگاه کاهش فشار (PRV) روی ظرف مایع وجود دارد.

PRV روی این سیلندر برداشته شده و اتصال وصل شده است و در نتیجه نصب خطرناکی انجام می شود.

4. قبل از پر کردن، بررسی کنید که یک دیسک ترکیده (BD) روی ظرف مایع وجود دارد.

اعداد 3 و 4 با هم هستند. من دو مورد اخیر را می شناسم که در آنها PRV و BD برداشته شده و دهانه ها مسدود شده اند که منجر به خرابی فاجعه بار ظرف مایع شده است. هر دو مورد منجر به مرگ تقریباً برای سه نفر شد. در هر دو مورد، پرکننده کانتینر متوجه نشد که وسایل ایمنی خارج شده و وصل شده است. از آن زمان به بعد، من دائماً تأکید می کنم که هر شخصی که ظرف مایع را پر می کند باید ابتدا گیج فشار را پیدا کند و بلافاصله پشت گیج را نگاه کند و این سؤال بسیار مهم را بپرسد: آیا PRV و BD نصب شده است؟

نکات بیشتری برای پر کردن سیلندر وجود دارد که باید بدانید و دنبال کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. اینها فقط چهار مورد از آنها هستند که من در کلاسهای پر کردن سیلندر روی آنها تأکید ویژه ای می کنم. لطفا بررسی کنید که افراد پرکننده سیلندر شما این چهار مورد را می شناسند و از آنها استفاده می کنند. انجام این کار می تواند جان یک کارمند یا یک مشتری را نجات دهد. 


برچسب‌ها: